Главная | Лучшее | RSS канал | Архив новостей | Обратная связь | Добавить в избранное
 Меню
 Поиск



 Популярное
· 1: Тексти для перевірки техніки читання. 2 клас. 3 клас (Прочтено: 30516 раз)
· 2: Тема. Як тварини готуються до зими. Комахи восени. (Прочтено: 20408 раз)
· 3: Конспекти самопідготовки. Група продовженого дня. ГПД. (Прочтено: 19710 раз)
· 4: Тема: Невидимі ланцюги в осінньому лісі (Прочтено: 18385 раз)
· 5: Тема: Практична робота. Виготовлення екологічної листівки «Тиша в лісі» (Прочтено: 14629 раз)
· 6: Тема: Птахи восени (Прочтено: 11128 раз)
· 7: Умовні знаки для позначення погодних явищ природи (Прочтено: 9714 раз)
· 8: Наші проекти. Лісова аптека+Відео презентація (Прочтено: 9444 раз)
· 9: Тема: Наші проекти. «Книга скарг» природи+Відео презентація (Прочтено: 8453 раз)
· 10: Усі готові конспекти на уроки природознавства за новою програмою Гільберга. Автор Володарська. (Прочтено: 6745 раз)
 Полезности
 Тема: Практична робота. Виготовлення екологічної листівки «Тиша в лісі»



Мета: розповісти учням, чому травень і червень — найважливіші місяці в житті тварин; розвивати мислення, мовлення, допитливість; виховувати екологічну культуру.

Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання
— Які зміни в житті звірів спостерігаються навесні?
— Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами?
— Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?
— Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.
— Поміркуйте, чому говорять: «Травень і червень — місяці тиші».
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти екологічну листівку «Тиша в лісі».
Тест «Я краще знаю…»
1. Тваринам для життя необхідні:
А сонце, повітря, рослини, тварини;
Б лише вода;
В корисні копалини.
2. Хто зайвий у кожному рядку? Підкресліть це слово.
А Собака, білка, корова, кріль, кіт;
Б вовк, олень, кінь, лисиця, лось;
В щука, карась, ведмідь, лящ.
3. Що примушує водоплавних птахів восени залишати наші водойми?
А Тепла погода;
Б холод і нестача їжі;
В мрії побачити далекі краї.
4. Укажіть правильний ланцюг живлення.
А Водорості → птиця → лисиця;
Б зерно → миша → лисиця;
В лисиця → водорості
→ риба.
Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Усе частіше ми чуємо повідомлення про те, що деякі види тварин зникають або їм загрожує небезпека. Сьогодні з усіх кінців земної кулі лунають голоси охоронців природи, які з тривогою повідомляють про значне зменшення кількості тварин у природі. Багато тварин занесені до Червоної книги. Ця книга називається так тому, що червоний — колір небезпеки. У 1880 році вперше була надрукована Червона книга України. Сьогодні понад 130 видів тварин, що живуть у нашій країні, занесено до Червоної книги. Надмірне й хижацьке полювання стало причиною загибелі та зменшення кількості таких диких тварин, як зубр, кіт лісовий, хохуля, тхір степовий. А дикий бик (тур) та дикий кінь (тарпан) зовсім зникли з лиця Землі. А ще 200—400 років тому вони жили на території України.
На попередніх уроках ви відчули красу природи, зрозуміли її важливість, усвідомили необхідність піклування про неї. Тож давайте зробимо так, щоб усі, хто нас оточує, також зрозуміли важливість збереження природи, примноження її багатств.
Помандруймо подумки лісом… Ось пробіг турботливий їжачок. А он, високо на сосні, співає пісню горихвістка. Із дупла сторожко виглядає руденька білочка: чи немає поряд небезпеки? Пробіг олень через галявину швидко-швидко, мов стріла. Проскочив стрімко зайчик…
Усі вони живуть в одній «хатині» — у лісі. І всім їм лячно, що люди можуть зруйнувати їхнє життя. Давайте допоможемо звірятам!
n 4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
4.1. Постановка мети й завдання проекту.
Протягом декількох уроків ми досліджували життя тварин навесні. Дізнались багато цікавого, поповнювали нашу «Книгу природи», відгадували загадки, кросворди, користувались енциклопедіями тощо. Сьогодні в нас підсумковий урок, на якому ви узагальните свої знання, виготовивши плакат (колаж, газету тощо) «Тиша в лісі».
Спробуйте довести цією роботою необхідність берегти й захищати природу.

IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 109–110)

— Навесні ліс наповнюється чарівними звуками: пташині переспіви, дзюрчання струмків, дзижчання, кумкання — все це прекрасна музика. Але іноді до цієї музики людина додає «свою» — гучний крик, увімкнений на всю потужність магнітофон або плеєр. Цей галас негативно впливає на мешканців лісу. Так, від голосно увімкненого магнітофона або від сильного крику не можуть піднятися в повітря джмелі, бджоли. Птахи і звірі від такої розваги назавжди покидають свої гнізда і нори. Це особливо погано навесні. Чому? Виявляється, і рослини негативно реагують на сильний галас — вони уповільнюють свій ріст.
— Доведіть, що травень-червень — найважливіші місяці в житті тварин.
— Прочитайте правила, як поводитися в цей час у лісі (с. 110).
— До правил намалюйте екологічну листівку або екологічні знаки.
1) Не будемо заглядати у пташині гнізда і руйнувати їх.
2) Не будемо брати до рук пташині яйця, пташенят, звірят.
3) Не будемо ловити диких тварин і забирати із собою.
4) Не будемо порушувати тишу в лісі.
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота в групах
— Як же потрібно поводитися навесні в лісі?
Учитель підсумовує відповіді учнів.
— Травень і червень — місяці тиші. Не лякай тварин, не підходь близько до гнізд, не бери яєць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда. Не поспішай підбирати в лісі пташенят, їжаченят та малят інших тварин. Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш. Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко. Учні обговорюють у групах правила і виготовляють листівки чи знаки. Після цього проводиться презентація робіт.
2. А наліз ситуацій
1) Чому не можна брати їжаків з лісу? (Для їжака — ліс — рідний будинок. Їжак поїдає шкідників лісу, отруйних комах. У неволі, в куточках природи їжаки більш схильні до різних хвороб і потім стають їх переносниками.)
2) Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим, і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити на волю.
— Що очікує тваринку в лісі? (Вона загине, оскільки не навчена ані добувати їжу, ані рятуватися від ворогів.)
— Яких помилок ви припустилися, взявши тваринку додому? (Не можна
брати додому дитинчат звірів, а якщо вже забрали, то годуйте до кінця життя або віддайте в зоопарк.)
Висновок. Природа — наш будинок, і порядок у ньому здебільшого залежить від людини.
3. Тестування
1) Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините?
а) Спробую покласти пташенят в гніздо.
б) Пройду повз них і не заважатиму птахам.
в) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними.
2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпалювати вогнища?
а) Вас оштрафують за неправильну поведінку.
б) Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів кидати гнізда, тварин — шукати затишні місця.
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Чому навесні тварин охороняють особливо ретельно? (Вони зайняті піклуванням про потомство).
Прийом «Мікрофон»
— Що сьогодні на уроці запам’яталось найбільше?
— Які роботи ви запропонували б для показу учням першого класу?
VII. Домашнє завдання
п.ст. 107-109 зош.40






Ваше имя:
Ваш e-mail:

Very Happy Smile Sad Surprised
Shocked Confused Cool Laughing
Mad Razz Embarassed Crying or Very sad
Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink
Exclamation Question Idea Arrow
Код Проверки:

Введите Код:

Запомнить

 Зацени
 Статистика

 
Владелец: Ta$H@souL